- -

Só ry Volvo se elektriese XC40

Daar is wêreldwyd ’n elektriese motorevolusie aan die gang en talle vervaardigers is besig om hul bestaande modelreekse met battery-aangedrewe weergawes aan te vul of selfs te vervang. En dié oorgang na elektriese voertuie (EV’s) gebeur vinniger as wat mens dink . . .

Ongelukkig, weens Suid-Afrika se Eskom-penarie, is ons as land ongelukkig nie naastenby gerat vir batterymotors al nie. Dit is egter deel van ’n aparte debat (wat daagliks gevoer word). Stadig, maar seker, begin EV’s wel hul weg na Suid-Afrika vind.

Tans is dit meer die luukse vervaardigers wat dié tipe modelle hierheen bring en Volvo is een van die vervaardigers wat die pas aangee. Ja, dié Sweedse vervaardiger het reeds groot belegging in die ontwikkeling van EV’s gemaak en het ’n waagmoedige strategie in plek gestel om teen 2030 net e-voertuie te vervaardig.

Daar is geen twyfel dat Volvo se EV’s van die beste is wat geld kan koop nie – en een van Volvo se belangrikste elektriese ambassadeurs is die XC40 Recharge. Dit is basies die elektriese weergawe van die gewilde XC40, Volvo se kleinste sportnuts wat sedert 2017 op die mark is.

Ongeag die feit dat die XC40 al vir ses jaar in ons midde is, lyk dit steeds modern en funky.

Alhoewel die inprop-XC40 die oog af nes die brandstof-aangedrewe modelle lyk, is die enigste groot ontwerpverskil die soliede sierrooster sonder gleuwe. Binnelangs lyk die pragtige kajuit en uitleg ook presies dieselfde – ’n toonbeeld van styl en ongelooflike vakmanskap.

Volvo span ook Google se programmatuur in vir die motor se rekenaar- en multimediastelsels.

Daar is beslis nie ’n tekort aan tegnologiese en luukse kenmerke nie. Só is daar byvoorbeeld ’n koordlose-herlaaifunksie, ’n indrukwekkende vertikale raakskerm waar jy talle van die XC40 se funksies beheer en parkeerhulpmiddels.

’n Opmerklike afwesigheid in die kajuit is dat daar geen aansitknop is nie. Glo dit of nie, maar die bestuurder hoef bloot net die rathefboom in “D” of “R” te druk en die voertuig begin ry. Wanneer jy parkeer (na jy eers natuurlik “P” kies!) klim jy net uit en sluit die motor.

Dit klink vreemder as wat dit in die praktyk is, en dis iets waaraan jy gou gewoond raak. Die XC40 Recharge beskik oor ’n kragtige elektriese enjin wat vinnige versnelling en soomlose kraglewering bied.

Ons toetsmodel was die P8-model, maar Volvo bied ook ’n goedkoper XC40 Recharge-model, die P6.

Die P8 het twee elektriese motors, waarvan een op die vooras en die ander een op die agteras is. Dit beteken dié model het permanente 4×4-aandrywing. Daarenteen het die P6 net een op die voorste as en is dus net voorwielaangedrewe.

Kraglewering vir die P8 is ’n allemintige 300 kW en 660 Nm wringkrag. Dis onmiddellik tot jou beskikking, wat beteken die versnelling slaan jou asem weg. Die e-XC40 sal 0-100 km/h in ’n blitsige 4,9 sekondes kafdraf.

Onthou EV’s het nie ’n tradisionele ratkas nie maar bloot net een rat. Dit beteken die voertuig skiet vorentoe wanneer jy die versneller trap. Daarenteen moet die toere eers opgejaag en momentum opgebou word by ’n motor met ’n binnebrandenjin.

In die geheel is die hantering indrukwekkend en voel dit baie stabiel op die pad.

Volgens Volvo behoort die XC40 Recharge (in P8-gedaante) met sy litium-battery tot 418 km te kan aflê, maar realisties is dit eerder rondom 300 km want faktore soos spoed, jou roete en verkeersomstandighede kan dit beïnvloed. Boonop is daar nog nie herlaaistasies om elke hoek en draai in Suid-Afrika nie. Jy moet dikwels vooraf fyn beplan hoe ver jy gaan ry.

As jy ’n XC40 Recharge aanskaf, sluit die prys ’n spesiale muurkas in sodat jy dit vinniger by die huis herlaai as wat ’n gewone muursok sou doen. Laasgenoemde sal agt tot 12 ure neem om jou ryding te herlaai.

In die geheel is die XC40 Recharge ’n sterk aanspraakmaker op een van die beste EV’s wat jy tans in Suid-Afrika kan koop. Die hartseer deel is dat dit ongelukkig ’n voertuig is wat min aftrek sal kry, veral oor die huiwering wat Suid-Afrikaners het om geld op ’n EV te spandeer.

Dit is nie net vanweë probleme met die land se kragnetwerk nie, maar ook daar is nog geen daadwerklike pogings van die regering se kant om met ’n plan vorendag te kom om EV’s as rygoed van keuse te bevorder nie.

Pryse vir XC40 Recharge begin by R1 075 000.