1. Vanwaar, Gehasi?
Die nuwe-generasie gespierde Ranger Raptor spruit voort uit die volgende-generasie Ranger wat in Desember 2022 op die mark verskyn het. Maar hierdie Raptor gaan selfs hardebaarde se mond laat water met slimmer tegnologie wat taaier, volgende-generasie hardeware hanteer.
Brute krag, saamgesnoer met meganiese en tegniese presisie maak die Raptor die mees gevorderde Ranger tot nou toe.
2. Maar kan dit berge klim?
Ford Performance, wat die Raptor onder hande geneem het, het nie gespeel met boublokkies nie. Geen woestyn of berg, en enigiets tussenin, gaan dié Raptor keer nie. Ford het die bestaande hoë standaard nog verder gevoer deur ’n voertuig te lewer wat aansienlik kragtiger en vinniger is, ’n taaier-as-ooit-vantevore-voertuig wat nog moeiliker terrein kan baasraak. Ja, die Raptor se meer aggressiewe voorkoms is pas ook by die voertuig se vermoëns.
3. Alla kragtie!
Die vorige Ranger Raptor het reeds die koppe laat draai met sy kraglewering van 157kW. Nou moet jy nog stewiger vasgordel, want die rowwe rakker beskik oor ’n nuwe 3.0-liter EcoBoost V6 petrolenjin met ‘n dubbelturbo-aanjaer. Dit lewer ’n allemintige 292kW se krag en 583Nm se wringkrag.
Die grafiet-yster silinderblok is ongeveer 75% sterker en 75% fermer as die yster wat in tradisionele blokke gebruik word. Dit sorg dat die enjin onmiddellike respons lewer wanneer die versneller ingetrap word. Daar is geen sleur as jy byvoorbeeld na ’n draai weer spoed wil optel nie.
4. Gaan jy rondbons of seepglad beweeg?
Die volgende-generasie FOX 2.5-inch Live Valve Internal Bypass-skokbrekers is die mees-gesofistikeerde wat tot nou toe op die Raptor ingespan is. Dit is gevul met Teflon™-behandelde olie wat wrywing met sowat 50% verminder. As gevolg van hierdie tegnologie pas die veringstelsel in werklike tyd aan by die ry-omstandighede en sorg dit vir maksimum-beheer op pad sowel as op sinkplaatpaaie of grondpaaie met diep slote.
5. Van die pad af
Die nuwe Raptor beskik oor ’n gevorderde permanente vierwielaangedrewe stelsel. Daar is sewe verskillende ry-verstellings wat die Baja-verstelling insluit vir uiterste hoë-spoed op grondpaaie.
6. Grafika en kleure help jou uit
Afhangende van watter ratverstelling jy gekies het, sal die grafika en kleurskema op die digitale skerms ooreenkomstig aanpas.
Op die pad
Normaal – ontwerp vir gerief, brandstofdoeltreffendheid en bestuursgerief
Sport – meer reaktief vir daardie ekstra gees op die pad
Glad – vir meer gerusstellende beheer op gladde of ongelyke oppervlakke
Van die pad af
Rotse – lewer optimale greep en momentum op los oppervlakke
Sand – vir gebruik in sagte sand en sneeutoestande, lewer optimale krag en ratverwisseling
Modder – vir maksimum greep en om voertuig-momentum te behou
Baja – vir hoë-spoed kraglewering van die pad af, reg vir die maksimum impak
7. Ontwerp-wenners
Elke element is daar vir ’n rede. Matrix LED-kopligte met LED-dagligte maak vir die eerste keer hul verskyning op die volgende-generasie Ranger Raptor. Dit het ook dinamiese ligte wat buig om te help met sig waar daar draaie in die pad is.
Die nuwe kleur is die aandagtrekker Code Orange. Dit, en die duidelik-herkenbare Conquer Grey, is eksklusief vir hierdie nuwe Raptor bedoel. Ander kleure-opsies is Arctic White, Absolute Black, Blue Lightning, Aluminium Metallic, Meteor Grey en Sedona Orange.
In die bestuurskajuit wag daar ook hope verrassings. Daar is oranje-aksente op die instrumentepaneel, sitplekke en afronding. Verder is die sportiewe voor- en agtersitplekke deur vegvliegtuie geïnspireer. Dit is nie net baie gerieflik nie, maar bied ook goeie ondersteuning tydens hoë-spoed draaie.
Die kajuit is ten volle digitaal en spog met Ford se nuwe-generasie SYNC® 4A-raakskerm wat boonop ’n uitstekende 360-grade-kamerastelsel bevat wat met kameras rondom die voertuig verbind is.
8. Wie bestuur?
Is jy gek oor rowwe paaie, maar versigtig om self daar te ry? Die Ranger Raptor sorteer dié probleem baie gou uit.
Dit kom met Ford se Trail Control™ – soortgelyk aan spoedbeheer op pad, maar hierdie is baie spesifiek vir rowwe terrein. Die bestuurder stel die spoed op minder as 32 km/h en die Raptor sal dan namens jou versnel en rem terwyl jy die stuurwerk doen.
9. Deel van die familie
Die wortels van die Raptor-naam stem van Noord-Amerika waar Ford-ingenieurs dit gebruik het op hoë-werkverrigting bakkies. Dit het met die eerste-generasie F-150 SVT Raptor in 2010 afgeskop.
In 2018 het ’n nuwe lid uit die Ford Performance-stal internasionaal sy merk gemaak as die eerste Ranger Raptor. In 2019 het dit in Suid-Afrika beland as ’n plaaslik-vervaardigde model by Ford se Silverton-aanleg in Pretoria.
10. Wenner, wenner, wenner!
In November 2022 het ’n volgende-generasie Ranger Raptor, alhoewel ren-gereed gemaak maar andersins standaard en padwaardig, die SCORE-International Baja 1000 in Mexiko voltooi. Dit is een van die wêreld se taaiste en glorierykste renne.
Die Raptor het die 1 000 myl (1 600km) voltooi en met die louere in die standaard-voertuigkategorie weggeloop. Die voertuig was byna ongeskonde na afloop van die ren en die Ford Performance-span het sommer van daar daarmee terug na die basis gery.
Die Ford Ranger is ook in 2023 as Suid-Afrika se Motor van die Jaar aangewys.
Prys
Die Ranger Raptor 3.0L V6 EcoBoost 4WD 10AT verhandel plaaslik teen R1 184 100. Ingesluit daarby is ’n 4-jaar/120 000km waarborg, 4-jaar/onbeperkte afstand padbystand en 5-jaar/onbeperkte afstand roeswaarborg. Die aanbevole dienstydperk is 15 000 km of jaarliks, wat ookal eerste plaasvind.
Kopers kan ook ’n Ford Protect-diens of onderhoudsplanne koop vir 8 jaar of 165 000 km. Die waarborg kan vir sewe jaar of 200 000 km verleng word terwyl die padbystand vir ’n bykomende twee jaar verleng kan word.